23. listopadu 2015

Svatá noc

Je před námi posledních pár dní do začátku nejkrásnější období roku...v neděli začíná Advent. Pro řadu z nás místo zklidnění nastupuje předvánoční shon a stres. Mám to stejně, ráda bych čas věnovala procházkám vyzdobenými uličkami měst, bloumání po vánočních trzích, popíjení svařáčku, ...ráda bych se co nejvíc setkávala se svými blízkými a známými, ráda bych zašla na výstavy a koncerty, ráda bych se doma zachumlala do deky, zapálila svíčky, popíjela čaj a četla si...




Něco vždy vyjde a něco ne, ale ikdyž moc věcí nestihnu, malá připomínka být musí: věnec na dveře, světýlka do oken, někdy panenky, někdy medvědi, někdy kostelíčky...další přírodní dekorace na terasu, prostě na co mám náladu. Věnec ze stolu musím uklízet, kočky si myslí, že to je jejich hračka...
Letos jsem se mimo jiné pustila do stylizované vesničky. Začalo to hromádkou kostek a odřezků, které měly nějaký kaz...dostaly šanci na druhý život.


První várka zachovala co nejvíce krásu dřeva. Na štítové straně jsem jen lehce nanesla gesso, po zaschnutí jsem potiskla a opatinovala okraje.





Další část kostek jsem natřela celé na bílo.


A k bílé modrá...opět tisk, patina...





Včera začal poletovat snížek...pomalu, tichounce se snášely drobné vločky...sáhla jsem po pixličce sněhové pasty a přidala ji na střechy...


V pastě jsou drobné třpytivé krystalky, za mokra nejsou téměř vidět, ale po zaschnutí je při bočním pohledu přece jen uvidíme...v náznaku...zářivé krystalky křupavého snížku...vyšlapávám cestičku ztichlým večerem...nebo ránem...užijte si vy co nejvíce pohody, klidu a radosti v předvánočním čase.






13 komentářů:

  1. Ty jo, parádní domečky, skvělá výzdoba, super nápad. Vypadá to moc hezky!

    OdpovědětVymazat
  2. Milujem ich! To je proste krása!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Áááááách, to je tak krásné a při čtení jsem se ocitla v zasněžené krajince s křupajícím sněhem. ♥

    OdpovědětVymazat
  4. nutne, ale opravdu nutne potrebuji takove domecky!!! kde se shani odrezky? a prvni drevu priznana varianta je nejlepší...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mám šikovného švagra, který vyráběl skvělé stavebnice měst :-)...a dlouho jsem váhala, zda mám sáhnout na ty odpadové kostky, protože i ty se mi líbily jen tak

      Vymazat
  5. Úžasné!! To je stylová a krásná dekorace!!

    OdpovědětVymazat
  6. Úžasné! Nechce je švagr prodávat? My zužitkujeme i odpad ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Úžasné! Nechce je švagr prodávat? My zužitkujeme i odpad ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když vyráběl stavebnice, občas se našly špatně vysoustružené části, něco šlo na hraní do školy, něco do kamen :-)...já ukecala pytel do školy (je to už ale 15 let)...výroba byla zastavena.

      Vymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀