8. ledna 2016

Krok za krokem: Kolotoče - hlavně hezky česky!

Vítejte v novém roce, u mého prvního psaní s datem 2016. Vánoce jsou za dveřmi, tentokrát na té druhé straně, a tak Vám s radostí ukáži, čím Ježíšek obdaroval mé blízké, konkrétně tedy babičky a prababičku. Dárky Ježíšek vyráběl a při tvoření nezapomněl na známé IKEA rámečky TOLSBY. Přesně tyto IKEA kolotoče frčí v zahraničí již několik let, předloni mě slušně "nahlodávala" Heidi Swapp, ale až teď na ně došlo. A protože babičky jsou kategorie ryze česká, byla snaha udělat "kolotoče" více či méně v našem rodném jazyce. Důležité je, že radost byla a já věřím, že kolotoče budou dělat radost celý rok.



Kolotoče jsem dělala rovnou čtyři, tři bílé a jeden speciální černo červený, protože jedna z babiček tuto barevnou kombinaci zbožňuje. Ukáži Vám dnes dva z nich.

Co bylo třeba?


  • IKEA rámečky TOLSBY
  • knihařské kroužky - použila jsem největší velikost
  • Project Life kartičky na podlepení fotek
  • fólie - já použila laminovací - na proděravění a zavěšení
  • fotky a zdobení dle Vašich zásob a možností



Jak na to?

  • do každého kolotoče jsem si připravila cca 20 fotek
  • fotky jsem rozložila před sebe a pod každou z nich jsem vložila kartičku, která se k dané fotce hodila Tipvůbec se nemusíte snažit ladit ostatní kartičky a fotky k sobě, protože ve výsledku bude vidět vždy jen jedna. Jsem zvyklá z PL ladit vše k sobě, takže tady to pro mě bylo "divné", že nemusím. Naopak, barevnější kolotoč je pak živější a veselejší.
  • na kartičky s fotkami jsem začala přikládat jednotlivé ozdoby, celá razítka... dokud nebyly všechny kartičky pokryté nějakým krášlítkem
  • až v těto fázi jsem začala lepit
  • na zadní stranu kartičky jsem pak přilepila oboustrankou 2cm pevné fólie
  • proděravěla jsem fólii a zavěsila kartičky přes kroužky na kolotoč



...abych nevyužívala angličtiny, používala jsem jednotlivé samolepicí abecedy, dřevěná písmena...


...skvělá jsou i razítka. Na otisk razítka na fotky si nezapomeňte vzít ten správný inkoustový polštářek, tedy na alkoholové bázi. Na boky kartiček jsem lepila ozdoby záměrně tak, aby přesahovaly, kolotoč tak dostane další rozměr :-)


Nezapomeňte na různé 3D ozdoby, případně dřevo, protože vypadá na fotkách báječně. 


Ideální čas zbavit se ozdob, které jsou do PL alb příliš objemné.


Druhým kolotočem je "rudoch" pro babičku. Abych splnila její oblibu v černé barvě, nalepila jsem do rohu rámečku černý "chochol" :-D. Ten už jsem měla tááák dlouhou dobu a pořád ne a ne ho udat :-). A ejhle, je z domu a babičku bude těšit celý rok.

Úvodní stránka je pouze potištěné vellum s kartonovým výsekem "lovely" a pár enamelek ve tvaru hvězdiček.


Opět se razítkovalo, zdobilo, lepilo...tady jsem se však snažila podložit fotky tak, aby byl vesměs bílé, červené či černé. Na dně šuplíku jsem našla i krajkové řetízky, které výborně posloužily. Věřím, že čím víc materiálu se použije, tím pestřejší a zajímavější pak kolotoč je.


 ... dřevěné ozdoby...


...razítkový praporek a "otáčedlo" s hřebíčkem v požadovaných barvách...


... nápis "love" považuji za tak univerzální, že rozhodně najde místo i v českém kolotoči :-)...


...nakonec jsem i provázkovala, enamelkovala a chipboardovala!


Jsme teprve na začátku roku, takže všichni před sebou máme další narozeniny, svátky a výročí. Udělejte radost osobním dárkem. Babičkám fotky vnoučat, ke dni matek maminkám citáty či poděkování, kamarádce Vaše společné fotky z oslav a dámských jízd, rodičům ozdobu na stůl do práce... fantazii se meze nekladou. 
Krásný víkend a za týden zase "na přečtenou"


7 komentářů:

  1. Krásné dárečky, to muselo být radosti!

    OdpovědětVymazat
  2. Ten červený je super :) Nádhera!!

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkné Míšo, dárečky určitě potěšily. Hezky česky také znám - pro babičky, vždy je mi tolik líto, že nádherné Ali Edwards razítka tam nenajdou uplatnění :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkné dárky jsi pro své blízké připravila.

    OdpovědětVymazat
  5. Ty rámečky jsou moc pěkný nápad.

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀