30. ledna 2017

Narozeninové plátno

Tak ještě jednou z kurzu...z ukázek zajímavých textur, které můžeme vytvořit na projektu, mně zbylo plátno, kde jsem použila letitou obvazovou gázovinu. Velice jemnou, s hezkou strukturou. Tu jsem barvila tyčinkami Gelatos (mimochodem, altuálně je pořídíte ve slevě), rozetřela prsty pigment,  přestříkala ho vodou a nechala volně stéct. Záměrem bylo další nanášení barev a přemalování, ale podařilo se mi vychrstnout na plátno průhledné gesso...protože ještě nebyl podklad suchý, nedalo se odebrat zpět do nádobky. Rozetřela jsem ho po celé ploše a nechala schnout. Co s tím, jsem ještě nevěděla. Nebylo to proti ničemu, zakonzervovalo to podklad, ale už jsem nemohla na podkladu pracovat dál s vodou. Leda další vrstvení...
Pro dceru už jsem plátno dělala, napadlo mne, že tedy do její síně (ehm...zdi) slávy, by mohly přibýt další obrázky. Žádné přemalovávání, věděla jsem okamžitě, která fotografie se mi bude hodit do rámečku.




V základu jsem nechala dýchat bílý nátěr šepsem, odstíny zelených zůstaly v horní části obrazu.


Černé gesso jsem zatřela přes Timovu šablonu...mám doma i černou pastu, ale překvapilo mě, že je daleko řidší než gesso od Finn.


Nechala jsem volně zasychat a vrhla se na rámeček. Výřez jsem přetřela krakelovací bílou pastou. Čím slabší vrstva, tím jemnější popraskaný efekt a obráceně.


Pasta mi schla pod rukami, přišlo ale rozčarování...vůbec nezůstávala na kartonu (že by za to mohl křídový povrch?). Ale smířila jsem se s tím, dokonce to ve finále vypadalo zajímavě...vintage vzhled, občas vypadané části. Pomocí Distress Crayons a patin jsem zatónovala povrch. Na závěr zpevnění průhledným gessem.




Vrátila jsem se k plátnu, patiny jsem přidala i na krajky (barvené akrylovými barvami), stejně tak na vyvýšené plochy gázy)

 
Když jsme u té krajky, tak zrovna tenhle vzor patřil na dlouhé roky k mým oblíbeným a vytvořila jsem z nich mnoho variant náušnic i náhrdelníků...


Ale zpět k plátnu. Nesměly chybět ani kytičky, ...taky drobné kamínky ze staré pixly, voněly po skořici a medu (opět jiné období ... gelových svíček :-) )



Nic víc, nic míň. Bylo to akorát, abych byla spokojená. Dárek byl nachystaný.

                                     
Děkuji za nahlédnutí a budu se těšit opět za týden.


5 komentářů:

  1. Úchvatné!!! Struktury, barvičky, kompozice... 😍👏

    OdpovědětVymazat
  2. Parádní! ...a ten rámeček vypadá dokonale vintage 👍💕

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji...ač jsem byla nejdříve z rámečku rozčarovaná,nakonec se mi líbí :-)...jak říká Soňka: dokonale vintage

    OdpovědětVymazat
  4. Super a ten ramecek je vazne prima volba, krasne tu fotku zvyrazbi, coz ja je nepouzivam, protoze mi prijde, ze ty fotky se pak zraci. Tady vubec. Moc hezke :-)

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀