17. března 2017

Washi-patlung

Tak dlouho jsem si říkala, jdeme na to, je to skvělý nápad, až jsem to z hlavy úplně vytěsnila. Washi-patlačka, kterou děti mulují, protože je to pro ně takové to kouzlo, které ještě úplně nepobíraj a přitom to žádná věda není. Holky se rozhodly, že místo nůžek a lepidla se u nás bude tento týden prasit a po předchozím patlacím článku - Po roce svátkuje, táta! - skočily rovnou do kola dalšího. A tak, děláme si první jaro v pokojíčku.


Má hlavní představa byla, že postačí holkám jen ty vodovky, ale Juli s nima ještě úplně nedokáže pracovat a ve výsledku jen štětcem vydře ve vodovkách díry :-D. Nelinka si tedy pohrála a i s vodovkama, ale Julče musely stačit tentokrát jen tempery.


Co k tomu? Nic extra :-)

Stačí washi páska, která se na papír nalepí a zároveň ji pak snadno z papíru sundáte.
Barvy, štětce - vodovky, tempery, akrylky - je to vlastně jedno, klidně i pastelky, voskovky,...
Papír - pokud si nevyberete pastelky či voskovky, doporučuji papír silnější gramáže nebo ideálně přímo akvarelový 
Rámeček - my sáhly po obyč levném bílém z IKEA


Jak na to?

Na papír jsem libovoně "cik-cak" nalepila kusy washipásky, tím si vytvoříte prostor, který v konečném výkresu bude v barvě papíru. I když budou děti malovat přes pásku, tu pak na závěr sloupneme a prostor pod ní bude čistý, v barvě podkladu.

Už z toho plyne, že si nemusíte s dětmi dělat jen abstrakci, jako my, ale můžete si vyrobit abecedu, můžete vyrobit jednoduché tvary jako čtverec, trojúhelník, obdélník nebo třeba srdíčko. Kluci možná ocení, že si tak snadno vytvoří dráhu pro angličíky :-). Stačí vzít papír A3 velikosti nebo jiný veliký, polepit washi páskou (to budou vaše silnice) a pak jen přebarvit zeleně, domalovat nějakou tu kytku na závěr - no když nad tím tak přemýšlím, možná se do toho s holkama pustíme taky :-).


Jakmile máte nalepeno, děti se o zbytek rády postarají. Já zvolila velké silné štětce, aby to šlo holkám rychleji. Ony si pak celý obrázek popatlaly dle své libosti. Já jen tlačila barvu za barvou, jak si diktovaly :-D.


Nejprv jsem si říkala, že každá bude tvořit svůj, ale než by se Juli dobrala konce, byla bych u konce sil já i baterka ve foťáku :-D. Navíc jsme ještě chtěly stihnout hřiště. Holky tedy malovaly do jednoho a do druhého pak zase spolu.


Plán byl jasný. Vytvoříme si dva obrázky a ty dáme do našich bílých promiskuitních IKEA rámečků. Jsou to rámečky, které budou mít holky v pokojíčku, každá svůj. Co měsíc se v něm ale bude střídat nějaký ten výtvor. Pro březen tu máme právě tyhle jarní patlanice, ze kterých nakonec vznikly hezké a veselé dekorace do pokojíčku :-).


 A tady už mají holky hotovo. První obrázek je popatlaný snad na každém milimetru papíru. Takže je čas vzít druhý papír a tenhle odložit k doschnutí.


Jakmile barvy na obrázku zaschly, opatrně jsem sloupávala washi pásku. Až na pár místeček, kde jsem úplně neodhadla rychlost, jsem sloupla pásku bez poranění papíru :-).


Pak přišla Julči chvíle. Vzala si lepidlo, udělala na fotku ďup ďup a já pomohla s umístěním, aby se na obrázek dalo dívat :-D. A tady vidíte, že fotka Julinky, kterou jsme si vybraly na březen, je víc než vypovídající. bez žvance v ruce ji jen těžko uvidíte :-D.


Patlání zdar a já hlásím, že nová tapeta v pokojíčku je stále ještě kuřecí a jediné kuře nedošlo k barevné újmě :-).

Mějte krásný víkend a máváme z Vinohrad :-) 


3 komentáře:

  1. Opäť skvelé čítanie a dievčatám sa páčia presne "moje" farbičky ❤

    OdpovědětVymazat
  2. Božíííí!!!! Holky, miluji vaše abstrakce a úžasné inspirace.😍 ❤

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to perfektně a holky se určitě moc bavily ;)

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀