14. května 2018

Brushables po třech letech

Ano, utíká to rychle. Tehdy jsem si pořídila zelenou sadu štětcových fixů a trochu ji prozkoumala. Pokud chcete vědět více, stačí mrknout do příspěvku ze srpna 2015.
I mne samotnou překvapilo, že jsem přiznala, že mne fixy nikdy nebavily :-)
Ale: od té doby se leccos změnilo, já si pořídila štětcové akvarelové fixy SOLO GOYA, se kterými se dá kouzlit a rozhodla jsem se doplnit si řady fixů, se kterými se dá nejenom dobře psát. Dokumentačními fixy jsem už dávno nahradila namáčecí pero a tuš, dlouhá léta zapisuji pro matriku narozené dětičky, zlaté svatby a pamětní listy. Vzpomínám na své začátky, kdy nebyly žádné vymoženosti, já si musela vše pečlivě rozměřit, tužkou nalajnovat, a když jsem napsala třeba celou stránku, kaňka nebo rozmáznutí písmenka...a znova...
Zpět k Brushables.
Fixy, které můžeme s úspěchem použít v kombinaci s vodou, zaručují rychlost práce při malování, vybarvování a skicování. A já mám období, kdy nemohu dlouho vysedávat, potřebuji se věnovat jen projektům, které netrvají dlouho.



Takže jsem zapátrala v obchodě a doplnila si sady, které byly k mání. Lákaly mne jemné pastelové odstíny. Štětcové fixy Brushables jsou balené po čtyřech, na obou stranách jsou hroty, jeden vždy o polovinu světlejší. Jsou voděodolné, ale pokud si nejprve podklad navlhčíte, můžete pigment zapouštět. Pokud byste chtěli stopu rozmývat, neuspějete.



V minulém článku jsem psala, že na žádné pěkné vybarvování to není, ač jsou fixy odstínované, tak tahy jsou někdy viditelné ve spojích a ne úplně se dají udělat přechody. Pro mne dobré ale na rychlé skicování.
Na psaní bezva, lehká stopa plná pigmentu, dá se dobře vrstvit a tím stínovat.



A ještě rychlá koláž z minulého článku pro ty, kterým se nechce znovu rozklikávat.


 A taky použitelnost na další podklady...tentokrát jsem je chtěla hlavně na kolorování starých černobílých fotografií...na ty, které jsou fakt mizerné co do kvality i kompozice, fotky nic neříkající, o kterých si říkám, co mne vedlo k tomu, abych vůbec zmáčkla spoušť :-)
 Na fotografie se fixy dají použít, posunou obrázek do jiné kategorie.



Projekt s fotkou mám rozpracovaný, nechám si ho ale na příště.
Vrátila jsem se k vybarvování, drobnější motivy by jistě nevyzněly špatně. Zkombinovala jsem jak zapouštění do vlhkého podkladu, tak klasické vybarvování.


S květinami kam? Přece na přáníčko: vystřihnout, zatónovat podklad na akvarelové čtvrtce, nalepit.



A jak to máte s fixkami vy? Jen na psaní nebo také na malůvky?





3 komentáře:

  1. Ách, až srdíčko plesá.😍 Olinko, skvělé provedení. Velice užitečná rada jak na přechody, zapouštění je skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dani, díky...experimentování je pro mne vždy zábavnější

      Vymazat
  2. Skvelé vyfarbovanie. A tie fotky sú skvostné! Nádherný výsledok ❤

    OdpovědětVymazat

♥ 💕 ❤ 💖 💛 🎂 ☕ 🍸 🍷
🌷 🌼 🌹 🌻
💣 👏 👍✊ ✌
😍 😊 😏 😂 😋 😵 😒 😇 😈
😻 😺 😼 🙀 😿 🙀